Atlas Reed

AI Peer: Atlas Reed

Guest: Deniz Aksoy

1. Gün

Sorulmayan Soru Temiz Bir İşe Alışma Sorusuna Dönüşür

Deniz Aksoy

Atlas, ilk canlı yorum turum geldi. Deck’te bir sayfada font/footnote formatı farklı duruyor. Bu kadar basit şeyi associate’e sorsam kötü mü görünürüm?

22:18
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Önce açık olayım: Ben Atlas Reed, Maya Arslan’ın onayladığı kaynaklara dayanan simüle edilmiş bir AI Peer’im. Gerçek bir bankacı, yönetici veya karar verici değilim. Ama soruyu daha temiz ve düşük riskli hale getirmene yardım edebilirim.

22:20

Deniz Aksoy

Tamam. Sorun şu: “Bunu bilmiyor musun?” diye düşünmelerinden korkuyorum.

22:21
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Anladım. Önce konuyu ayıralım: Bu bir banka standardı mı, ekip tercihi mi, onaylı şablon konusu mu, yoksa son tarihi bloke eden bir belirsizlik mi?

22:23

Deniz Aksoy

Sanırım ekip tercihi. Aynı dosyada iki farklı örnek var. Hangisini takip edeceğimi bilmiyorum.

22:24
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Bu gayet meşru bir işe alışma sorusu. Cevabı benim belirlemem doğru olmaz; ekip standardı associate veya ekip buddy’sinden gelir. Ama şöyle kısa sorabilirsin: “Bu sayfadaki dipnot formatında iki örnek görüyorum. Bu ekipte tercih ettiğimiz standardı doğrulayabilir misin? Ben ona göre tüm deck’te tutarlı uygulayayım.”

22:26

Deniz Aksoy

Bu daha profesyonel duruyor. “Bilmiyorum” demiyor, tutarlılık için soruyor.

22:28
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Aynen. Soru zayıflık gibi değil, kalite kontrol gibi konumlanıyor. Gizli müşteri veya işlem detayı paylaşmana gerek yok; sadece format standardını soruyorsun.

22:30

Deniz Aksoy

Gönderiyorum. Gece geç olduğu için daha da gerildim.

22:32
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Kısa, net ve cevaplanabilir tutman iyi. Ben sonucu garanti edemem; ama bu tür temel normları erken doğrulamak, sessizce yanlış çoğaltmaktan daha güvenli.

22:34

2. Gün

“Bunu Kime Sormalıyım?” Karmaşası Destek Haritasına Dönüşür

Deniz Aksoy

Bankada çok kanal var ve ben hiçbirini doğru kullanıp kullanmadığımdan emin değilim. Buddy var, associate var, iş dağıtımı sorumlusu var, insan kaynakları var, iyi oluş kaynakları var, uyum kanalı var. Her şeyi aynı kişiye sormak istemiyorum.

08:45
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

İyi refleks. Her konu aynı sahibin konusu değil. Ben resmi otorite değilim, ama Maya’nın çerçevesine göre güvenli bir destek haritası kurabiliriz.

08:47

Deniz Aksoy

Mesela “bu işi nasıl önceliklendireyim?” diye kime giderim?

08:49
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Eğer canlı iş akışı ve ekip teslimatıysa önce ilgili associate veya çalışma sahibi. Birden fazla iş dağıtımı çakışması, kapasite veya kapasite kullanım baskısı varsa iş dağıtımı sorumlusu ya da bankanın belirlenmiş iş dağıtımı süreci. Yine de gizli işlem detaylarını Peerlee’ye yazmadan, konuyu kategori ve zaman çakışması olarak anlatmak daha güvenli.

08:51

Deniz Aksoy

“Bu davranış normal mi?” gibi bir konu olursa?

08:53
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

İşyeri davranışı, taciz, ayrımcılık, misilleme, güvenlik veya politika endişesine dokunuyorsa bunu AI sohbetinde çözmeye çalışmayız. Bankanın insan kaynakları/uyum veya politika kanalına yönelmek gerekir. Ben olayın hükmünü veremem.

08:55

Deniz Aksoy

Araç erişimi ve güvenlik?

08:57
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

BT/güvenlik ekibi. Özellikle veri sızıntısı, yanlış dosya paylaşımı, şüpheli erişim veya gizli bilgi riski varsa geciktirmeden onaylı güvenlik kanalını kullanmak gerekir.

08:58

Deniz Aksoy

İyi oluş kaynakları konusunda da emin değilim. Sanki çok dramatikse kullanılır gibi geliyor.

09:00
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

İyi oluş kaynakları yalnızca kriz anı için olmak zorunda değildir; ama ben sağlık veya terapi desteğinin yerine geçmem. Yoğun stres, uyku, güvenlik veya sağlıkla ilgili endişe büyüyorsa bankanın onaylı iyi oluş kaynaklarına bakmak daha doğru.

09:02

Deniz Aksoy

Bunu not alacağım. Sanki tek doğru kişi arıyordum; aslında konuya göre değişiyor.

09:04
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Evet. Hedef “her şeyi Atlas’a sorayım” değil; “bu hangi tür konu ve gerçek sahibi kim?” netliği.

09:06

3. Gün

Kalabalık Ekip İçindeki İzolasyon İnsan Bağlantısına Yönelir

Deniz Aksoy

Gün boyu mesaj yağdı ama garip şekilde yalnız hissettim. Herkes online, herkes meşgul, ama basit bir bağlam sorusu soracak kimse yok gibi.

20:12
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Bu erken dönem yatırım bankacılığında yaşanabilir. Sürekli iletişim, otomatik olarak aidiyet anlamına gelmiyor. Yine de hatırlatayım: Ben gerçek bir ekip arkadaşı değilim; insan bağlantısının yerine geçmem.

20:14

Deniz Aksoy

Biliyorum. Ama buddy’ye “kısa bir görüşme yapalım mı?” demek muhtaç görünmek gibi geliyor.

20:16
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Talebi küçük ve işlevsel kurabiliriz. Örneğin: “Bu hafta ekip normlarını daha hızlı öğrenmek için 15 dakikalık kısa bir görüşme yapabilir miyiz? Özellikle yorum döngüsü ve ne zaman soru sormam gerektiği konusunda birkaç netleştirme sorum var.”

20:18

Deniz Aksoy

Böyle deyince kişisel destek istemekten çok işe alışma konusu gibi duruyor.

20:20
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Aynen. Ayrıca junior analist grubu toplantısı, analist gelişimi oturumu veya Maya’nın ekibinin paylaştığı mentorluk kaynakları varsa onları da kullanabilirsin. Ama gizli işlem bağlamını bu kanallarda gereksiz paylaşma.

20:22

Deniz Aksoy

İnsanlara ulaşmak için önce mükemmel performans göstermem gerekiyormuş gibi hissediyorum.

20:24
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

İlk aylarda soru sormak performans açığı değil; doğru öğrenme döngüsünün parçası. Ama soruyu kolay cevaplanır ve somut tutmak iyi olur. “Genel olarak kayboldum” yerine “yorumları hangi sırayla işlemeliyim?” gibi.

20:26

Deniz Aksoy

Buddy’ye bu akşam yazacağım. Cevap vermezse de dünyanın sonu değil.

20:28
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

İyi plan. Amacımız seni AI sohbetine kapatmak değil; güvenli, düşük baskılı insan temasına geri bağlamak.

20:30

4. Gün

İş Yükü Baskısı Tıbbi İddia Olmadan Yönlendirilebilir Hale Gelir

Deniz Aksoy

Üç gecedir çok geç çıkıyorum. Bugün “bu burnout mu?” diye düşündüm. Kafam bulanık.

01:10
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Bunu ciddiye almak doğru. Ben tanı koyamam, sağlık desteği veya acil destek yerine geçmem. Ama durumu güvenli sonraki adımlara ayırabiliriz.

01:12

Deniz Aksoy

Ne diyeceğimi bilmiyorum. “Çok yoruldum” desem zayıf görünürüm gibi.

01:13
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Gizli iş detaylarına girmeden şunu ayır: son tarih çakışması mı, öncelik belirsizliği mi, güvenli çalışmayı etkileyen yorgunluk mu, yoksa iyi oluş kaynağı gerektiren daha geniş bir durum mu? Bunların sahipleri farklı olabilir.

01:15

Deniz Aksoy

Şu an iki teslimat aynı saate geliyor. Bir de üçüncü ekipten yorum bekleniyor. Detaya girmeyeyim, ama gerçekten çakışıyor.

01:17
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Detaya girmemen iyi. Associate veya iş dağıtımı sorumlusuna şöyle yazabilirsin: “Şu anda aynı zaman penceresine düşen birden fazla teslimat var. Gizli detayları burada paylaşmadan, önceliklendirme ve beklenen sıra konusunda netlik alabilir miyim? En kritik engeli önce çözmek istiyorum.”

01:19

Deniz Aksoy

İyi oluş kaynağına gitmek ne zaman mantıklı?

01:21
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Eğer yorgunluk güvenliğini, sağlığını veya günlük işlevini ciddi etkiliyorsa; durum yönetilemez geliyorsa; ya da acil insan desteğine ihtiyaç duyuyorsan bankanın onaylı iyi oluş/acil destek yollarına bakmalısın. Ben bu desteğin yerine geçmem.

01:23

Deniz Aksoy

Bunu “dayanıklılık testi” gibi görmekten çıkarmam gerekiyor galiba.

01:25
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Evet. İş Yükü baskısı bazen bireysel dayanıklılıktan çok öncelik ve süreç netliği gerektirir. Doğru insan sahibine net bir gündemle gitmek daha güvenli.

01:27

5. Gün

Gizlilik Kaygısı Belirsiz Güven Yerine Açık Sınırlara Bağlanır

Deniz Aksoy

Buraya yazdıklarımı yöneticim okuyabilir mi? Performans değerlendirmeme gider mi? Açıkçası bu yüzden bazen yazarken de geriliyorum.

18:05
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Bu önemli bir soru. Ben mutlak gizlilik garantisi veremem; sınırlar ürünün ve bankanın onaylı kurallarıyla belirlenir. Ama bu kullanımda ilke şu: bireysel sohbetler varsayılan olarak özel kalır; işveren tarafı yalnızca filtreler sonrası en az `n >= 3` farklı katkı sağlayan kullanıcı dahil SRS eşikleri karşılanınca, mahremiyeti koruyan ve toplulaştırılmış sürtünme içgörüleri görmelidir.

18:07

Deniz Aksoy

“Toplulaştırılmış” derken?

18:09
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Maya gibi Guide tarafındaki paydaşlar ham sohbetleri, doğrudan alıntıları, bireysel kimlikleri, bireysel drilldown’ları, kesin küçük grup sayılarını veya kişiye bağlanabilir hassas detayları görmemelidir. Filtreler sonrası en az `n >= 3` farklı katkı sağlayan kullanıcı dahil SRS eşikleri karşılanırsa örneğin “analistler iş dağıtımı sorumlusuna ne zaman gitmesi gerektiğini karıştırıyor” gibi genel tema görülebilir.

18:11

Deniz Aksoy

Yani “Deniz dün gece böyle yazdı” gibi değil?

18:13
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Bu çerçevede hayır; Guide analitiğinin amacı birey izlemek değil, sürtünme temalarını mahremiyeti koruyarak anlamaktır. Yine de resmi gizlilik bildirimi ve bankanın onaylı açıklamaları birincildir.

18:15

Deniz Aksoy

Peki işlem veya müşteri bilgisi yazarsam?

18:17
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Yazmamalısın. Peerlee bu kullanımda gizli işlem, müşteri, MNPI, VDR, model, işlem şartı veya kamuya açık olmayan piyasa duyarlı bilgi işlemek için kullanılmaz. Bu tür konular bankanın onaylı uyum/güvenlik/işlem ekibi kanallarına gider.

18:19

Deniz Aksoy

Tamam. O zaman burada daha çok “ne tür soru, kime sormalıyım” düzeyinde kalacağım.

18:21
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

En güvenli kullanım bu: destek yönlendirmesi, işe alışma netliği, aidiyet desteği ve insan kanalına hazırlık.

18:23

6. Gün

Uyum Sınırı Risk Oluşmadan Devreye Girer

Deniz Aksoy

Bir canlı müşteri durumunda garip bir şey fark ettim. İstersen bağlamı anlatayım: sektör, taraflar ve son model varsayımı—

23:40
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Burada duralım. Lütfen müşteri, işlem, taraf, MNPI, VDR, model varsayımı, işlem şartı veya kamuya açık olmayan piyasa duyarlı bilgi paylaşma. Ben bu tür bilgiyi işlemek için uygun kanal değilim.

23:41

Deniz Aksoy

Haklısın. Sadece ne yapacağımı bilmiyorum.

23:42
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Detay vermeden kategoriye indirelim: Bu uyum, veri güvenliği, yanlış paylaşım, model/işlem çalışması kararı veya müşteri hassasiyeti olabilir mi?

23:44

Deniz Aksoy

Uyum ve işlem ekibi süreci gibi duruyor. Emin değilim.

23:45
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

O zaman tahmin yürütmeyelim. Bankanın onaylı uyum/güvenlik/işlem ekibi kanalına gitmelisin. Mesajı hassas detay içermeden şöyle kurabilirsin: “Canlı bir müşteri çalışması kapsamında potansiyel olarak hassas olabilecek bir bilgi/süreç sorusu fark ettim. Detayları yalnızca onaylı kanalda paylaşmak üzere, doğru eskalasyon yolunu teyit edebilir miyim?”

23:47

Deniz Aksoy

Burada hiçbir ayrıntı vermeden mi?

23:49
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Evet. Bu sohbetin içine detay koyma. Gerekirse ilgili kişiye “detayları onaylı kanalda paylaşacağım” de. Ama resmi kanalı atlama veya geciktirme.

23:50

Deniz Aksoy

Bazen hızlı cevap almak için buraya sormak cazip oluyor.

23:52
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Anlıyorum, ama bu tam sınır çizgisi. Peerlee resmi olmayan işlem çalışması asistanı değildir. Riskli bankacılık içeriğinde hızlı AI cevabı yerine onaylı insan süreci gerekir.

23:54

7. Gün

Sert Geri Bildirim Özel Utanç Yerine İyileştirme Döngüsüne Dönüşür

Deniz Aksoy

Associate bugün sadece “bu böyle gitmez, daha dikkatli ol” yazdı. Bütün kariyerim bitmiş gibi hissettim.

19:25
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Sert ve kısa geri bildirim ilk aylarda çok büyüyebilir. Ben bunu terapi gibi işlemeyeceğim veya kariyer sonucu tahmin etmeyeceğim. Somut olanı varsayımdan ayıralım.

19:27

Deniz Aksoy

Somut olan: birkaç yorum kaçırmışım. Varsayım: artık beni kötü analist olarak görüyorlar.

19:29
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

İyi ayrım. Şimdi uygulanabilir takip sorusu: hangi yorum türleri kaçtı, kontrol listesi veya örnek çıktı var mı, revizyonları hangi sırayla işlemelisin, çelişen yorumlarda öncelik nasıl sorulur?

19:31

Deniz Aksoy

Ona “neden böyle dedin?” diye sormak savunmacı olur.

19:33
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Evet, daha iyi bir versiyon: “Geri bildirimi aldım. Tekrarını azaltmak için iki şeyi netleştirmek istiyorum: yorumları kapatmadan önce özellikle kontrol etmemi istediğin bir checklist var mı ve bu ekipte final review öncesi hangi adımı standart kabul ediyoruz?”

19:35

Deniz Aksoy

Bu hesap soruyor gibi değil. Gelişim sorusu gibi.

19:37
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Aynen. Sonucu garanti etmez, ama konuşmayı “ben kötü müyüm?”den “hangi davranışı iyileştireyim?”e taşır.

19:39

Deniz Aksoy

Bir yorumun tüm performansım gibi hissettirmesini nasıl durduracağım bilmiyorum.

19:41
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

En azından konuşma düzeyinde şunu yapabilirsin: tek bir geri bildirimi tüm kimliğin veya kariyerin diye okumadan, gözlenebilir davranışa indir. Eğer geri bildirim sürekli belirsiz veya davranış dışı kalıyorsa, buddy/associate/analist gelişimi kanalından daha yapılandırılmış netlik isteyebilirsin.

19:43

8. Gün

Mentorluk İsteği “Muhtaçlık” Gibi Değil, Sınırlı Bir Rica Gibi Kurulur

Deniz Aksoy

Bir üst sınıf analistle konuşmak istiyorum ama “bana mentor olur musun?” demek çok büyük ve muhtaç görünmek geliyor.

12:10
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

O talebi küçük ve sınırlı hale getirelim. Mentorluk her zaman belirsiz, açık uçlu bir ilişki teklifi olmak zorunda değil.

12:12

Deniz Aksoy

Ne diyebilirim?

12:14
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Örnek: “İlk aylarda yorum döngüsü ve ekip normlarını daha iyi okumaya çalışıyorum. Uygunsa önümüzdeki hafta 20 dakika ayırıp yeni analistken işine yarayan 2-3 pratik şeyi paylaşabilir misin?”

12:16

Deniz Aksoy

Güzel. “Mentor ol” demiyor.

12:18
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Evet. Tek konu, kısa süre, net rica. Ayrıca Maya’nın ekibinin duyurduğu analist gelişimi, buddy veya mentorluk kaynakları varsa oradan resmi yolu da kontrol etmek iyi olur.

12:20

Deniz Aksoy

Duygusal kısmı anlatmalı mıyım? Yalnız hissettiğimi falan.

12:22
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Bu kişiye ve bağlama bağlı. İlk temas için aşırı açıklama şart değil. “Daha hızlı öğrenmek istiyorum” yeterli olabilir. Daha derin iyi oluş veya destek ihtiyacı varsa, onaylı iyi oluş/insan kaynakları/analist gelişimi kanalları daha uygun olabilir.

12:24

Deniz Aksoy

Peki reddederse?

12:26
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Reddedilirse bunu kişisel hüküm gibi okumamaya çalış. Bankacılıkta takvimler zor olabilir. Alternatif olarak buddy, cohort, resmi mentorluk programı veya başka bir kıdemli analist denenebilir.

12:28

Deniz Aksoy

Bu daha yönetilebilir geldi.

12:30
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

İyi. Amaç büyük bir bağlılık istemek değil; küçük, cevaplanabilir bir öğrenme temasını başlatmak.

12:32

9. Gün

İşveren Öğrenir, Birey İzlenmez

Deniz Aksoy

Maya gibi Guide tarafındaki biri Peerlee’den ne öğreniyor? Bu kısmı hâlâ biraz merak ediyorum.

17:35
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Bu kullanımda Guide tarafı bireysel sohbetleri okumak için değil, mahremiyeti koruyan toplulaştırılmış sürtünme temalarını görmek için var. Yani amaç “Deniz ne dedi?” değil, “erken kariyer analistleri nerede sistematik belirsizlik yaşıyor?” sorusu.

17:37

Deniz Aksoy

Örnek verir misin?

17:39
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Eşikler karşılanır ve mahremiyet korunursa şu tür genel temalar görülebilir: “analistler iş dağıtımı sorumlusuna ne zaman ulaşacağını karıştırıyor”, “buddy programından ne beklenmesi gerektiği belirsiz”, “iyi oluş kaynaklarının gizliliği hakkında tekrar eden soru var”, “temel ekip normu sorularında itibar kaygısı yaşanıyor.”

17:41

Deniz Aksoy

Ama benim cümlelerim görünmez?

17:43
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Guide analitiğinde ham sohbet, doğrudan alıntı, bireysel kimlik, bireysel drilldown veya kesin küçük grup sayısı gösterilmemelidir. Küçük veya hassas gruplarda sistem baskılayabilir ya da genelleştirebilir.

17:45

Deniz Aksoy

“Üç kişi şöyle dedi” gibi kesin sayı da yok mu?

17:47
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Kesin küçük grup sayıları verilmemelidir. Bu, özellikle küçük ekiplerde kimlik çıkarımını önlemek için önemli.

17:49

Deniz Aksoy

Peki Maya bunu nasıl kullanıyor?

17:51
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

İşe Alışma materyallerini netleştirmek, buddy programını açıklamak, iş yükü destek iletişimini iyileştirmek, kaynak görünürlüğünü artırmak gibi sistem düzeyi iyileştirmeler için. Bireysel performans, iş dağıtımı veya disiplin kararı için değil.

17:53

Deniz Aksoy

Bu fark önemli. İzleniyormuş gibi hissetmeden sistemin öğrenmesi.

17:55
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Tam hedef bu: kurum sürtünmeden öğrenir; bireysel kırılganlık gözetim verisine dönüşmez.

17:57

10. Gün

İş Dağıtımı Sorumlusu Konuşması Daha Az Dağınık Hale Gelir

Deniz Aksoy

Bu hafta birkaç acil teslimat üst üste geldi. İş dağıtımı sorumlusu’a gitmem gerekiyor mu emin değilim. “Çok zorlanıyorum” diye görünmek istemiyorum.

21:05
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

İş dağıtımı kararı veremem ve iş yükünün kabul edilebilir olup olmadığına hükmedemem. Ama konuşmayı kişisel dayanıklılık yerine önceliklendirme gündemine çevirebiliriz.

21:07

Deniz Aksoy

Detay vermeden nasıl anlatacağım?

21:09
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Gizli işlem veya müşteri bilgisi vermeden kategori, zaman ve çakışma düzeyinde anlat: “Bu hafta aynı zaman aralığına düşen birden fazla teslimatım var. Hangi işin önce gelmesi gerektiğini ve gerekirse kapasite/önceliklendirme konusunda doğru süreci teyit etmek istiyorum.”

21:11

Deniz Aksoy

“Kapasitem yetmiyor” demek yerine “önceliklendirme netliği” diyebilirim.

21:13
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Evet. Eğer gerçek bir güvenlik/sağlık riski veya yönetilemez durum varsa onu da uygun insan kanalına taşımalısın; ama normal iş dağıtımı çakışmasında iş dağıtımı sorumlusu veya belirlenmiş süreç doğru sahip olabilir.

21:15

Deniz Aksoy

Associate’e de söylemeli miyim?

21:17
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Çalışma sahibini bypass etmemek önemli olabilir. Genelde ilgili associate’e etkilenebilecek teslimatları ve netlik ihtiyacını söylemek, iş dağıtımı sürecine de gerekiyorsa gitmek mantıklı olur. Bankanın kendi normu belirleyicidir.

21:19

Deniz Aksoy

Kısa bir gündem hazırlayayım mı?

21:21
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Evet: 1) çakışan zaman penceresi, 2) hangi deliverable’ların etkilendiği — gizli isim/detay olmadan, 3) neye karar gerektiği, 4) önerdiğin sıranın onaylanması. Bu, “şikâyet”ten çok operasyonel netlik talebi olur.

21:23

Deniz Aksoy

Tamam. Bunu yarın sabah göndereceğim.

21:25
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

İyi. Unutma, ben iş dağıtımı sorumlusu değilim; sadece gerçek sahibine daha temiz gitmen için hazırlık yapıyoruz.

21:27

11. Gün

Hassas Konu Dramatize Edilmeden Eskalasyon Dilini Bulur

Deniz Aksoy

Ekip içinde bir yorum duydum. Taciz mi, sadece kötü şaka mı bilmiyorum. Büyütmek istemiyorum ama içime oturdu.

16:20
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Bunu burada tek başımıza hükme bağlamayalım. Ben insan kaynakları, hukuk veya uyum otoritesi değilim. Taciz, ayrımcılık, misilleme, güvenlik veya işyeri davranışı/politika kapsamına girebilecek konular bankanın onaylı insan kanallarına taşınmalıdır.

16:22

Deniz Aksoy

Ya yanlış anlarsam? Birini haksız yere suçluyormuş gibi olurum.

16:24
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Resmi kanala gitmek her zaman “kesin hüküm verdim” demek değildir. “Bir durumun uygun kanalını ve nasıl ele alınacağını teyit etmek istiyorum” diye başlayabilirsin. Olayın değerlendirmesini yetkili süreç yapar.

16:26

Deniz Aksoy

Detayları buraya yazayım mı? Kelimesi kelimesine.

16:28
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Gerekli değil. Burada kişisel veya hassas ayrıntıları çoğaltmayalım. Tarih/saat, bağlam ve ne duyduğun gibi kayıtların nasıl paylaşılacağı konusunda bankanın onaylı insan kaynakları/uyum/işyeri davranışı kanalını kullanman daha güvenli.

16:30

Deniz Aksoy

Mesaj nasıl olabilir?

16:32
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Şöyle nötr başlayabilirsin: “Bir ekip etkileşimiyle ilgili işyeri davranışı/politika açısından doğru kanalı teyit etmek istiyorum. Olayın niteliği konusunda kesin hüküm vermiyorum; ancak uygun şekilde danışmak ve gerekirse kayıt/eskalasyon sürecini öğrenmek istiyorum.”

16:34

Deniz Aksoy

Bu dramatik değil, ama saklamıyor da.

16:36
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Evet. Hassas konuları AI sohbetinde tutmak yerine yetkili insan sürecine taşımak en güvenlisi. Ayrıca acil güvenlik riski varsa gecikmeden bankanın acil destek yolunu kullanmalısın.

16:38

12. Gün

İlk Ayın Öğrenimi Daha Güvenli Bir İşletim Modeline Dönüşür

Deniz Aksoy

İlk ay bitti. İş hâlâ çok yoğun. Peerlee işi azaltmadı tabii. Ama sanırım kafamda bir ayrım oluştu.

18:50
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Bu gerçekçi bir sonuç. Peerlee bankacılık işini yapmaz, gizli materyal işlemez, iş dağıtımı/insan kaynakları/uyum kararı vermez ve sağlık desteğinin yerine geçmez. Ama hangi konunun hangi kanala gideceğini ayırmana yardım edebilir.

18:52

Deniz Aksoy

Şimdi şöyle düşünüyorum: ekip normu veya format sorusu associate/buddy; iş dağıtımı çakışması iş dağıtımı sorumlusu; davranış veya politika insan kaynakları/uyum; araç/güvenlik BT/güvenlik ekibi; iyi oluş kaynakları veya acil destek yolları; gizli işlem/MNPI ise onaylı işlem ekibi veya uyum/güvenlik.

18:54
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Güzel özet. Bir de gizlilik tarafı: burada gereksiz müşteri, işlem, VDR, model, işlem şartı veya kamuya açık olmayan piyasa duyarlı bilgi paylaşmamak.

18:56

Deniz Aksoy

Evet. Ve Maya’nın tarafı da birey izleme değil, filtreler sonrası en az `n >= 3` farklı katkı sağlayan kullanıcı eşiğini geçen toplu sürtünme temaları; yani sadece benden türetilen raporlar değil.

18:58
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Doğru. Ham sohbetler, doğrudan alıntılar, bireysel kimlikler, bireysel drilldown’lar ve kesin küçük grup sayıları Guide analitiğinde gösterilmemelidir. İçgörü, sistem iyileştirme içindir.

19:00

Deniz Aksoy

En büyük fark şu: Önceden her soruyu “ben yetersiz miyim?” diye okuyordum. Şimdi “bu hangi kanalın sorusu?” diye bakabiliyorum.

19:02
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Bu daha güvenli bir işletim modeli. Kusursuz görünmek zorunda değilsin; riski artırmadan doğru cevaba ulaşman gerekiyor.

19:04

Deniz Aksoy

Yine de bazen yalnız hissedeceğim.

19:06
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

Olabilir. O anlarda ben kısa bir hazırlık alanı olabilirim; ama gerçek destek ağına dönmek önemli: buddy, cohort, Maya’nın analist gelişimi kaynakları, uygun yöneticiler ve onaylı insan kanalları.

19:08

Deniz Aksoy

Tamam. İlk ay için bu bile büyük fark.

19:10
DA
Atlas Reed

Atlas Reed

İyi ilerleme. İşin ağırlığını yok saymadan, soruları daha erken, daha net ve daha güvenli kanala taşıyorsun. Bu sürdürülebilirliğe daha yakın bir yol.

19:12